Sis colles han participat aquest dissabte passat al Concurs de Colles Sardanistes d'Agramunt, el tercer del 39è Campionat de Colles Sardanistes de les Terres de Lleida. La colla Dolç Infern ha tornat a coronar-se guanyadora, seguida de l'amfitriona, l'Estol-Espígol d'Agramunt.
En punts lliures, les dues colles predominants s'han intercanviat els papers, i l'Estol-Espígol ha superat per un punt els lleidatans. Pel que fa a la categoria Infantil, la colla infantil del Grup Sardanista Estol ha quedat en segona posició, darrera Guspira de Lleida. Per completar les actuacions dels sardanistes, l'organització ha comptat amb la col·laboració de dues colles del programa "Saltem i Ballem", una del col·legi Macià Companys i l'altra del Mare de Déu dels Socós.
Tot plegat va estar amenitzat per la cobla "Vents de Riella", que com a novetat, van estrenar la sardana que porta el seu nom, i que han composat conjuntament els mestres Joan Làzaro Costa i Carles Santiago Roig en homenatge a la seva formació.
El concurs de colles sardanistes d'Agramunt, s'ha fet per primera vegada al carrer Ensenyament i ha coincidit amb la primera edició de la Mostra de Vins i Caves de Proximitat D-Vins. Per això, i per les diferents activitats organitzades al voltant d'aquesta fira, el públic del concurs ha estat més de l'habitual i les colles s'han pogut lluir davant un bon nombre d'espectadors.
La propera parada dels sardanistes d'Agramunt és a Ivars d'Urgell, aquesta setmana. Concretament, el concurs està programat per diumenge, a partir de les 12 del migdia i amb la Cobla Onze de Setembre.
